Vraag jouw gemeente naar hun inclusiebeleid!

Vraag jouw gemeente naar hun inclusiebeleid!

Wist je dat iedere gemeente verplicht is om inclusie te bevorderen volgens het VN-verdrag Handicap? Dit betekent dat gemeenten stappen moeten zetten om toegankelijkheid en gelijkwaardigheid te garanderen voor mensen met een beperking. Helaas is het vaak onduidelijk of en hoe gemeenten dit aanpakken.

Wil je weten wat jouw gemeente doet voor inclusie? Stuur dan een verzoek om inzage in hun inclusieagenda of beleidsafspraken. Hier is een voorbeeldtekst die je kunt gebruiken:


Voorbeeldverzoek
Onderwerp: Verzoek om afschrift inclusieagenda

Geacht gemeentebestuur,

Graag ontvang ik een afschrift van de inclusieagenda of beleidsafspraken van de gemeente [jouw gemeente] met betrekking tot inclusie, zoals vereist onder het VN-verdrag Handicap. Mocht een dergelijke agenda niet bestaan, dan verzoek ik u mij hiervan op de hoogte te stellen en aan te geven hoe de gemeente invulling geeft aan haar verplichtingen op het gebied van inclusie.

Indien nodig, doe ik voor dit verzoek een beroep op de Wet open overheid (Woo).

Ik zie uw reactie graag binnen de gebruikelijke termijn tegemoet.

Met vriendelijke groet,
[Je Naam]
[Je Contactgegevens]


Door dit verzoek in te dienen, help je niet alleen jezelf maar ook anderen om beter inzicht te krijgen in het inclusiebeleid van jouw gemeente. Deel je ervaringen met ons en laat weten hoe jouw gemeente hierop reageert!

Share

Vergelijkbare berichten